جستجو کردن


اثرگذاری سیر روی شیر مادر با استفاده از GC

آیا سیر روی شیر مادر تاثیر دارد؟

تغذیه با شیر مادر طبیعی ترین راه برای رشد و نمو کودکان می باشد. سازمان بهداشت جهانی شیر مادر را تا شش ماهگی توصیه می کند و تغذیه با شیر مادر را در کنار غذاهای کمکی تا حداقل دو سال ادامه دهید. اما آیا همه شیر مادر یکسان است؟ آیا تغذیه روی شیر مادراثر می گذارد؟ در اینجا با کاربرد GC بیشتر آشنا می شویم.

چه چیزی در شیر مادر وجود دارد؟

شیر مادر منبع اصلی مواد مغذی برای نوزادان است. این ماده در غدد پستانی واقع در پستان ساخته شده است که بین 10 تا 15 مجرا وجود دارد. این مجاری ها از نوک سینه شروع می شوند و از طریق بافت پستان منتهی به آلوئول می شوند.آلوئولهای پستان همان جایی هستند که شیر تولید و ذخیره می شود و با مجاری که در صورت نیاز شیر را به نوک پستان منتقل می کند.همه ا خواص شیر مادر مشخص نشده است ، اما مطالعات نشان می دهد که خواص غذایی آن سازگار است. این ماده از مواد مغذی موجود در جریان خون مادر تهیه شده و در بدن او ذخیره می شود. و همچنین در بدن مادر بهینه سازی شده برای تأمین نیازهای کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی کودک و همچنین باعث محافظت از کودک می شود زیرا این ماده حاوی موادی برای کمک به کودک در مبارزه با عفونت است.

شیر با طعم سیر_ قارچ با آن؟

شناخته شده است که داروهای خاص می توانند بر شیر مادر تأثیر بگذارند . اما چه در مورد مواد غذایی مانند سیر وجود دارد. سیر به دلیل عطر و طعم آن در آشپزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مشخص است که سیر همچنین بو بدن را تغییر می دهد و می تواند بر روی نفس بماند. تحقیقات نشان می دهد که سیر – مطابق با سایر غذاها می تواند بر شیر مادر تأثیر بگذارد – اما کدام ترکیبات باعث ایجاد تغییرات می شوند؟

محققان برای یافتن اینکه کدام ترکیبات می توانند بر شیر مادر اثر کنند ، 18 مجموعه شیر تهیه کردند که شامل یک نمونه قبل از سیر و سه نمونه بعد از خوردن 3g سیر خام بود. نمونه ها با استفاده از کروماتوگرافی گازی-طیف سنجی جرمی / بویایی سنجی مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه ای که توسط GC-MS / O تأیید شده است. استفاده از GC و کاربرد GC برای تحلیل طعم دهنده ها در مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

یک تیم در حال انجام تحقیقات ، متابولیت های سیر آلیل متیل سولفوکسید ، آلیل متیل سولفید و آلیل متیل سولفون را به عنوان مؤلفه های شیر پستان تزریق شده شناسایی کرده اند. اما فقط آلیل متیل سولفید یک ترکیب بو است ، بنابراین تصور می شود این ترکیب بو اصلی باشد. هر سه این ترکیبات متابولیت سیر هستند و نشان می دهد که ترکیبات قبل از دفع آنها دگرگون شده اند.