جستجو کردن


کروماتوگرافی بقایای سموم دفع آفات را در سیب تجزیه و تحلیل می کند.

کروماتوگرافی بقایای سموم دفع آفات رادر سیب تجزیه و تحلیل می کند:

سیب یکی از محبوب ترین میوه هایی است ک در هر 5روز یکبار باید مصرف شود تا سالم بمانیم. آنها منبع ویتامین ها و مواد معدنی به همراه فیبر غذایی محلول و نامحلول هستند. هم پوست و هم گوشت حاوی مقادیر سالم مواد مغذی هستند. همچنین ترکیباتی مانند پکتین در سیب وجود دارد که گفته می شود در کاهش کلسترول و بیماری های قلبی نقش دارندعلاوه بر این مواد مغذی سالم ، سیب همچنین می تواند حاوی سموم دفع آفات مانند حشره کش و قارچ کشها باشد مقاله اخیر در ژورنال “مواد غذایی در سلامتی و بیماری” از QuEChERS و LC-MS برای تحلیل میزان بقایای قارچ کش در سیب در مقدونیه استفاده شده است. استفاده از این تکنیکها در مقاله ، تعیین کلرامفنیکل توسط QuEChERS و ترکیب HPLC-MS / MS ماتریسهای با منشأ حیوانی مورد بحث قرار گرفته است. بیایید به تحقیق بپردازیم و همچنین خواهیم دید که چگونه باید سیب های خود را به بهترین شکل تمیز کنیم تا آنها را از بقایای سموم دفع آفات خلاص کنیم.

اندازه گیری باقیمانده افت در سیب

وجود بقایای سموم دفع آفات به عنوان یک خطر بالقوه برای سلامتی و ایجاد سمیت حاد یا مزمن شناخته شده است. اگر تولید کنندگان میوه از دستورالعمل های بازرسان در مورد استفاده از سموم دفع آفات پیروی کنند ، احتمال باقی مانده بیش از حد سموم دفع آفات روی مواد غذایی که می خوریم کاهش پیدا خواهد کرد. اما با این وجود ، بازرسان و تولید کنندگان باید اقدامات سختگیرانه ای را اعمال و تکنیک های تحلیلی را انجام دهند که قادر به تجزیه و تحلیل سریع مواد غذایی برای باقیمانده های سمی بالقوه باشد.

ایمنی و دستورالعمل شستشو

در همین حال ، تحقیقات انجام شده در ایالات متحده بررسی کرده است که چگونه محلول های مختلف شستشو باعث کاهش سطح آفت کش ها در نمونه های سیب می شوند. محققان سموم دفع آفات را روی سیبها شستشو داده و نمونه ها را نیز در آب شیر ، سفید کننده یا محلول جوش شیرین / آب شستشو دادند. آنها دریافتند که محلول جوش شیرین / آب در شستشوی سموم دفع آفات از سیب موثرترین است.